onsdag den 13. juni 2012

Brev 1 19. april 2012 forberelser


Da mit program til at lave hjemmesider ikke virkede, måtte vi lave en blog. Nu er de første breve tilføjet til bloggen. Her er 

Brev 1

USA rejse med Motorhome fra Chicago til Los Angeles 
22.04-30.05 2012


Hvordan ideen blev undfanget.


Først lige en bemærkning en gang for alle brevene. I der kender mine rejsebreve ved, at jeg kun skriver for min og Elses skyld. Simpelthen for at holde fast på erindringen om de begivenheder vi har oplevet. Derfor læs så meget og så lidt som I har lyst. Dette gælder alt det følgende.

Nå men det begyndte med at Else og jeg fik hinanden kær i løbet af 2011. Jeg kom med vilde planer om at cykle til verdens ende eller kører tværs over Amerika eller Canada. Jeg husker ikke helt om jeg skræmte Else fra vid og sans, men næste gang vi mødtes havde hun været til et foredrag arrangeret af OurWorld.dk og været inde i en autocamper C25 og fået brochurer med til en rejse med rejseleder fra Chicago til Los Angeles. Det var overvældende. Prisen ville for begge være ca 65.000. Stor i slaget sagde jeg, at det ville jeg da gerne betale, hvis hun ville med. Else protesterede på det voldsomste. Det kunne der slet ikke være tale om. I stedet tog vi en måned til Spanien. Vi skulle desuden give endeligt tilsagn inden udgangen af november, men da jeg stod foran en prostata operation var vi usikre på om vi turde sige ja. Enden blev at vi sagde nej. Men så dukkede en anden mulighed op. MyPlanet.dk tilbød at man kunne flytte et splinternyt motorhome fra Chicago til Los Angeles, sådan at det kom ud til den anden ende af Amerika uden udgift for producenten. Prisen ville være omkring 35000. Altså næsten det halve af den første mulighed. Se det var jo en anden snak. Vi opgav at være bange for, at jeg ikke ville være rask, så vi slog til og enden blev at vi fik det største motorhome de har til udlejning (se ovenfor).

Da min kære svigerinde Inge døde fik vi den ide, at tilbyde min bror, Hans Jørgen, at køre med. Efter nogen betænkningstid både for Elses og Hans Jørgens vedkommende sagde de begge ja. Det er jeg meget glad for. Jeg holder meget af min bror, og vi har været på andre ture sammen. Han besøgte Inger og mig i Canada og det var meget vellykket.

Så nu er vi 3 håbefulde "unge mennesker" der skal gøre USA usikker. Der er allerede udsendt advarsel i Amerikans TV og radio, at vi kommer, så vi regner med at de har ryddet vejene .

Kærlig hilsen de 3 muske-hvafornogen

Afrejseforberedelser


Forberedelserne er i fuld gang. I går havde vi, Hans Jørgen, Else og jeg, et fællesmøde og talte om hvordan turen skulle tilrettelægges. Else har sat et kort op på væggen med knappenåle, som viser ruten. Vi har fået kontakt til en del mennesker fra Jessen klanen. Forklaringen er at Boy Jessen blev født i Sydslesvig men udvandrede i skuffelse over afstemningen i 1920 til USA. Hans efterkommere har haft en meget tæt forbindelser til bl. afdøde Ernst Meyer og nulevende Annalise Meyer i Sydslesvig. Som præst fik jeg også lejlighed til at møder mange famliemedlemmmer af familien. På vores vej tværs over kommer vi forbi deres hjem, og allerede nu er vi inviteret til at besøge dem på vores færd langs International Highway 80 (I - 80) som vi skal følge til Salt Lake City.

Lis og Henning Andersen, Føvling har været så venlige at køre os til Billund, når vi på søndag skal med flyveren kl 14:40.

Det bliver alt for nu. Resten følger senere i form af emails som sendes til den gruppe af vore venner, som har ytret ønske om at kunne følge os. Andre kan sende mig en mail Niels Ebbe Huus så kommer I også på listen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar